رپورتاژ آگهی چیست؟
اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم تعریف دقیق رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی به معنی انتشار یک مقاله از شما در سایتی دیگر است که معمولا با هدف معرفی یک محصول و یا لینک سازی جهت بهبود وضعیت سئو انجام میشود.
زمان مناسب خرید رپورتاژ
خرید رپورتاژ زمانی برای شما کارآمد است که در کلمه کلیدی هدف خود جایگاه مناسبی کسب کرده باشید و حداقل در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید. در این شرایط میتوانید با خرید بک لینک مناسب از طریق رپورتاژ شانس خود برای کسب جایگاه بهتر را افزایش دهید.
نکات مهم در خرید رپورتاژ چیست؟
مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک دائمی بودن آن است. معمولا مقاله شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی می ماند و شما برای تمدید این لینک هزینه ای پرداخت نمیکنید ولی زمانیکه بک لینک یا تبلیغات متنی خریداری میکنید باید هر ماه هزینه ای برای تمدید و نگهداری آن پرداخت کنید.
در فضای وب فارسی سایت های معتبری که تبلیغات به صورت ریپورتاژ را میپذیرند زیاد نیستند. همین مسئله موجب میشود گزینه های شما برای انتخاب محدود شود ولی همیشه تلاش کنید خرید رپورتاژ را از سایت هایی انجام دهید که از نظر موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک هستند.
محتوای تکراری شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل ندارد و معمولا از طرف ربات های گوگل نادیده گرفته میشود. بسیار دیده ایم که برخی از مدیران سایت ها یک مقاله مشخص را تهیه میکنند و آن را به صورت رپورتاژ در چندین سایت مختلف منتشر میکنند. حتی برخی برای متن رپورتاژ خود از مقالات یا محتوای موجود بر روی سایت خود استفاده میکنند.
هر صفحه از اینترنت ارزش و اعتبار مشخصی از نظر گوگل دارد (Page Authority) و این اعتبار به اندازه مساوی میان تمام لینک های موجود در آن تقسیم میشود. هرچقدر تعداد لینک های موجود در صفحه رپورتاژ آگهی افزایش یابد اعتبار منتقل شده به هریک از آنها کاهش خواهد یافت.
یکی دیگر از اشتباهات رایج در خرید رپورتاژ درج چند لینک با Anchor Text متفاوت به یک صفحه از سایت است. بعنوان مثال در یک متن آگهی سه لینک قرار داده میشود که همگی به صفحه اصلی سایت اشاره دارند ولی هریک با عبارتی مجزا لینک شده اند. با این کار گوگل تنها اولین لینک موجود در صفحه را در نظر میگیرد و بقیه لینک ها بی اثر خواهند شد.
پیشنهاد میشود لینک سازی در رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت و بر روی کلمات کم رقابت انجام شود
یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر رتبه بندی نتایج گوگل وجود تصویر و ویدیو در صفحه است.
بعد از خرید رپورتاژ آگهی از همان سایت آگهی دهنده یک بک لینک بخرید و لینک صفحه رپورتاژ را در آن قرار دهید. با این کار لینک سازی داخلی خوبی برای صفحه تبلیغ شما انجام میشود که موجب افزایش اعتبار این صفحه خواهد شد.
اگر سایتی پیدا کردید که اعتبار دامنه آن بالاتر از ۵۰ است یک گزینه ایده آل یافته اید.هیچ وقت از سایت هایی که spam score آنها بالاتر از ۵ است رپورتاژ آگهی نخرید.
مقالاتی که به عنوان پست مهمان درج میشوند معمولا باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دقیقا مطابق با موضوعات سایت پذیرنده باشد.
سئو و نقشه سایت xml – انواع نقشه سایت
تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایت
آموزش افزایش رتبه سئو سایت در گوگل طی یک ماه
نکات مهم تگ meta description در سئو سال 2018